Kerajaan arah henti kutip GST - Tun M

Kerajaan arah henti kutip GST - Tun M - Salam/Hi sahabat VHarian, Dalam video/artikel kali ini bertajuk Kerajaan arah henti kutip GST - Tun M, kami telah menyediakan konten ini dengan baik untuk anda tonton atau baca dan ambil informasi melaluinya. Semoga isi perkongsian Info Semasa, yang kami kongsikan ini dapat anda fahami. Baiklah, selamat menonton/membaca artikel di bawah. Sekiranya tidak faham, boleh scroll ke bawah untuk terus lihat video/artikel berkenaan.

Tajuk : Kerajaan arah henti kutip GST - Tun M
Link Artikel/Video : Kerajaan arah henti kutip GST - Tun M

Baca juga


Kerajaan arah henti kutip GST - Tun M

PUTRAJAYA – Kerajaan telah mengarahkan agar kutipan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) dihentikan.

Jelas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, ini kerana kerajaan yang terdahulu telah mengutip jumlah kutip melebihi dari sepatutnya.

“Antaranya ialah bagaimana kita nak tamatkan GST, arahan telah diberi supaya kita tak kutip GST lagi dan cuba bayar balik kepada mereka yang telah membuat tuntutan kerana pihak kerajaan telah memungut lebih daripada yang perlu dibayar untuk cukai GST,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika sidang media di Yayasan Kepimpinan Perdana sebentar tadi.

Walaubagaimanapun Tun M tidak menjelaskan adalah cukai tersebut dimansuhkan secara serta merta kerana sebarang pindaan perlu dibawa ke sidang Dewan Rakyat terlebih dahulu. GST mula diperkenalkan pada 1 April 2015.-MalaysiaGazette