Ini Tindakan Adnan Mansor Lepas Parti Sarawak SAH Keluar Dari BN!

Ini Tindakan Adnan Mansor Lepas Parti Sarawak SAH Keluar Dari BN! - Salam/Hi sahabat VHarian, Dalam video/artikel kali ini bertajuk Ini Tindakan Adnan Mansor Lepas Parti Sarawak SAH Keluar Dari BN!, kami telah menyediakan konten ini dengan baik untuk anda tonton atau baca dan ambil informasi melaluinya. Semoga isi perkongsian Info Politik, Info Semasa, yang kami kongsikan ini dapat anda fahami. Baiklah, selamat menonton/membaca artikel di bawah. Sekiranya tidak faham, boleh scroll ke bawah untuk terus lihat video/artikel berkenaan.

Tajuk : Ini Tindakan Adnan Mansor Lepas Parti Sarawak SAH Keluar Dari BN!
Link Artikel/Video : Ini Tindakan Adnan Mansor Lepas Parti Sarawak SAH Keluar Dari BN!

Baca juga


Ini Tindakan Adnan Mansor Lepas Parti Sarawak SAH Keluar Dari BN!


KUALA LUMPUR: Barisan Nasional (BN) akan membincangkan nasib gabungan parti itu selepas Pengerusinya, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, pulang daripada menunaikan umrah di Makkah.

Setiausaha Agung BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, berkata tindakan empat parti tempatan Sarawak keluar BN itu memperlihatkan sifat sebenar siapa kawan dan lawan.

"Jika mereka mengambil keputusan begitu, apa lagi yang boleh kita buat, apabila kita jatuh, sebagai sahabat kita perlu bersama tetapi sejak mereka memilih laluan itu (keluar BN), apa lagi boleh kita lakukan.

"Saya sedang menunggu kepulangan Datuk Seri (Dr Ahmad) Zahid (dari menunaikan umrah) dan akan berbincang lanjut mengenai perkara ini. Jika BN perlu bubar, apa lagi boleh buat selepas lebih 60 tahun berkhidmat sebagai kerajaan," katanya ketika dihubungi, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai keputusan Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB), Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP), Parti Rakyat Sarawak (PRS) dan Parti Demokratik Progresif Sarawak (PDP) meninggalkan BN dengan menubuhkan Gabungan Parti Sarawak (GPS).

Mengulas lanjut, Tengku Adnan yang juga Setiausaha Agung UMNO berkata, UMNO akan menilai situasi politik yang berlaku kini dan melihat sama ada mampu berdiri sendiri atau menubuhkan gabungan lain.

"Apabila kita jatuh, kita sepatutnya kekal bersama tetapi kini kita tahu niat sebenar mereka. Idealisme parti komponen ialah berjuang dengan rakyat dan negara," katanya.

Sumber BH