Kesian anak nak beli baju raya...

Kesian anak nak beli baju raya... - Salam/Hi sahabat VHarian, Dalam video/artikel kali ini bertajuk Kesian anak nak beli baju raya..., kami telah menyediakan konten ini dengan baik untuk anda tonton atau baca dan ambil informasi melaluinya. Semoga isi perkongsian Info Semasa, yang kami kongsikan ini dapat anda fahami. Baiklah, selamat menonton/membaca artikel di bawah. Sekiranya tidak faham, boleh scroll ke bawah untuk terus lihat video/artikel berkenaan.

Tajuk : Kesian anak nak beli baju raya...
Link Artikel/Video : Kesian anak nak beli baju raya...

Baca juga


Kesian anak nak beli baju raya...


KERANA ketagih dadah, lelaki sanggup memecahkan tabung duit anaknya untuk mendapatkan wang bagi membeli bekalan bahan terlarang itu.

Lelaki berusia 32 tahun itu yang tidak sampai 24 jam dibebaskan dengan jaminan polis atas kesalahan dadah, ditahan di rumahnya di Jalan Reko Sentral, Kajang, dalam Operasi Cegah (Op Cegah) yang dijalankan sepasukan anggota penguat kuasa Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) Hulu Langat pada 10 malam, Rabu lalu.

Ketua Pegawai AADK Daerah Hulu Langat Muhamad Ramlan Syed Ahamed berkata, pihaknya menerima aduan daripada diterima ibu lelaki berkenaan yang berusia 50-an mengenai tindakannya memecahkan tabung milik dua anak lelakinya berusia 14 dan 15 tahun.

“Ibunya memberitahu lelaki itu pernah mengugut ahli keluarga menggunakan pisau untuk mendapatkan wang bagi membeli bekalan dadah.

“Terbaru, lelaki itu memecahkan tabung anaknya yang sepatutnya digunakan untuk membeli kelengkapan hari raya bagi mendapatkan bekalan dadah,” katanya ketika ditemui di Kajang, hari ini.

Muhamad Ramlan berkata, hasil ujian awal saringan air kencing mendapati lelaki itu positif dadah jenis heroin.

Beliau berkata, dalam operasi sama, pihaknya menahan sembilan individu lain termasuk seorang wanita berusia 21 hingga 56 tahun yang didapati positif pelbagai jenis dadah.

Katanya, semua yang ditahan dibawa ke Pejabat AADK Hulu Langat untuk tindakan lanjut mengikut Seksyen 😔1) Akta Penagih Dadah (Rawatan & Pemulihan) 1983.

Sumber HM