Rakaman tangkapan khalwat, dipaksa bogel bukan di Kelantan

Rakaman tangkapan khalwat, dipaksa bogel bukan di Kelantan - Salam/Hi sahabat VHarian, Dalam video/artikel kali ini bertajuk Rakaman tangkapan khalwat, dipaksa bogel bukan di Kelantan, kami telah menyediakan konten ini dengan baik untuk anda tonton atau baca dan ambil informasi melaluinya. Semoga isi perkongsian Info Semasa, yang kami kongsikan ini dapat anda fahami. Baiklah, selamat menonton/membaca artikel di bawah. Sekiranya tidak faham, boleh scroll ke bawah untuk terus lihat video/artikel berkenaan.

Tajuk : Rakaman tangkapan khalwat, dipaksa bogel bukan di Kelantan
Link Artikel/Video : Rakaman tangkapan khalwat, dipaksa bogel bukan di Kelantan

Baca juga


Rakaman tangkapan khalwat, dipaksa bogel bukan di Kelantan


Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JAHEAIK) menegaskan rakaman pasangan ditangkap khalwat dan dipaksa berbogel yang tular di media sosial sejak beberapa hari lalu bukan berlaku di negeri itu.

Pengarah JAHEAIK Datuk Mohd Rahim Jusoh berkata ia selepas pihaknya melihat sendiri rakaman itu.

"Malah kita juga tidak mengenali sesiapa yang berada dalam video tersebut. Mereka dalam video itu juga tidak memakai unifom penguat kuasa JAHEAIK," katanya kepada Malaysiakini, hari ini.

Rakaman yang tular di media sosial itu menunjukkan seorang lelaki dan perempuan remaja dikerumuni sekumpulan lelaki di luar sebuah bilik kerana disyaki berkhalwat, didakwa berlaku di negeri itu.

Dalam rakaman itu, mereka yang tidak berpakaian - dan dilarang berbuat demikian - dimarahi kumpulan itu. Malah ada juga yang dilihat mengambil gambar mereka.

Mohd Rahim berkata, penguatkuasa JAHEAIK bertindak berdasarkan prosedur operasi standard (SOP) jika membuat serbuan seumpama itu.

"Kita ada SOP dan serbuan yang kita buat adalah bersifat untuk mendidik sebaliknya bukan bertujuan mengaibkan.

"Saya sendiri tidak pasti kejadian itu di mana, tetapi berdasarkan bahasa percakapan mereka juga kita dapat bukan berlaku di Kelantan," katanya.

Beliau meminta pengguna media sosial agar tidak mudah menuding jari kepada mana-mana pihak dalam soal ini, sebaliknya merujuk pihak yang bertanggungjawab.

Sumber MK