Prihatin Hutang Negara, Tengok Tindakan Mengejutkan Agong Kesayangan Kita Ni...RESPEK!

Prihatin Hutang Negara, Tengok Tindakan Mengejutkan Agong Kesayangan Kita Ni...RESPEK! - Salam/Hi sahabat VHarian, Dalam video/artikel kali ini bertajuk Prihatin Hutang Negara, Tengok Tindakan Mengejutkan Agong Kesayangan Kita Ni...RESPEK!, kami telah menyediakan konten ini dengan baik untuk anda tonton atau baca dan ambil informasi melaluinya. Semoga isi perkongsian Info Politik, Info Semasa, yang kami kongsikan ini dapat anda fahami. Baiklah, selamat menonton/membaca artikel di bawah. Sekiranya tidak faham, boleh scroll ke bawah untuk terus lihat video/artikel berkenaan.

Tajuk : Prihatin Hutang Negara, Tengok Tindakan Mengejutkan Agong Kesayangan Kita Ni...RESPEK!
Link Artikel/Video : Prihatin Hutang Negara, Tengok Tindakan Mengejutkan Agong Kesayangan Kita Ni...RESPEK!

Baca juga


Prihatin Hutang Negara, Tengok Tindakan Mengejutkan Agong Kesayangan Kita Ni...RESPEK!


KUALA LUMPUR - Yang di-Pertuan Agong, Sultan Muhammad V bertitah perkenan peruntukan gaji dan emolumen Baginda dikurangkan 10 peratus sepanjang tempoh pemerintahannya sehingga tahun 2021.

Dalam satu kenyataan, Datuk Pengelola Bijaya Diraja, Datuk Wan Ahmad Dahlan Ab Aziz berkata, perkara tersebut dititahkan Baginda kerana prihatin kepada tahap hutang negara dan keadaan ekonomi negara.

"Baginda amat tersentuh dan menzahirkan ucapan penghargaan serta terima kasih kepada rakyat negara ini yang telah bermurah hari menyumbang kepada Tabung Harapan yang telah diwujudkan oleh kerajaan baharu-baharu ini," katanya.

Selian itu, bersempena sambutan Hari Raya Aidilfitri, Baginda juga bertitah tidak akan mengadakan Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri di Istana Negara.

"Anggaran peruntukan kewangan majlis rumah terbuka tersebut sepatutnya digunakan untuk membantu golongan yang kurang bernasib baik," katanya.

Sumber Sinar