Tarif elektrik naik mulai 1 Julai

Tarif elektrik naik mulai 1 Julai - Salam/Hi sahabat VHarian, Dalam video/artikel kali ini bertajuk Tarif elektrik naik mulai 1 Julai, kami telah menyediakan konten ini dengan baik untuk anda tonton atau baca dan ambil informasi melaluinya. Semoga isi perkongsian Info Semasa, yang kami kongsikan ini dapat anda fahami. Baiklah, selamat menonton/membaca artikel di bawah. Sekiranya tidak faham, boleh scroll ke bawah untuk terus lihat video/artikel berkenaan.

Tajuk : Tarif elektrik naik mulai 1 Julai
Link Artikel/Video : Tarif elektrik naik mulai 1 Julai

Baca juga


Tarif elektrik naik mulai 1 Julai

SEORANG pekerja TNB mengambil bacaan meter elektrik rumah kediaman. GAMBAR HIASAN
PUTRAJAYA – Tarif elek­trik pengguna komersial termasuk pengguna domestik yang menggunakan elek­trik melebihi 300kWj sebulan di Semenanjung Malaysia akan terkesan ekoran keputusan Suru­hanjaya Tenaga mengenakan surcaj tambahan sebanyak 1.35 sen/kWj bermula esok sehingga 31 Disember ini.

Suruhanjaya Tenaga dalam satu kenyataan memberitahu, keputusan itu dibuat berikutan peningkatan kos bahan api dan penjanaan elektrik yang tinggi.

Dalam kenyataan tersebut, kerajaan menetapkan surcaj tambahan iaitu kos tidak berimbang (ICPT) tersebut harus dikecualikan kepada semua pengguna domestik bagi tempoh esok sehingga 31 Disember ini.

Sumber Kosmo