Lagi Projek Zaman BN Dikekalkan Kerajaan Pakatan Harapan...

Lagi Projek Zaman BN Dikekalkan Kerajaan Pakatan Harapan... - Salam/Hi sahabat VHarian, Dalam video/artikel kali ini bertajuk Lagi Projek Zaman BN Dikekalkan Kerajaan Pakatan Harapan..., kami telah menyediakan konten ini dengan baik untuk anda tonton atau baca dan ambil informasi melaluinya. Semoga isi perkongsian Info Politik, Info Semasa, yang kami kongsikan ini dapat anda fahami. Baiklah, selamat menonton/membaca artikel di bawah. Sekiranya tidak faham, boleh scroll ke bawah untuk terus lihat video/artikel berkenaan.

Tajuk : Lagi Projek Zaman BN Dikekalkan Kerajaan Pakatan Harapan...
Link Artikel/Video : Lagi Projek Zaman BN Dikekalkan Kerajaan Pakatan Harapan...

Baca juga


Lagi Projek Zaman BN Dikekalkan Kerajaan Pakatan Harapan...

KUALA LUMPUR: Kerajaan akan mengekalkan Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) 2.0 dan pada masa sama mahu membuka peluang kepada lebih banyak pembekal untuk membekalkan barang kepada kedai berkenaan.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Saifuddin Nasution Ismail, berkata kerajaan juga tidak menolak kemungkinan KR1M akan dijenamakan semula mengikut keperluan masa depan.

“Pada masa ini, kerajaan berpendirian KR1M 2.0 akan dikekalkan dan mungkin akan dijenamakan semula.

“Cuma kami mahu membuka peluang kepada lebih banyak pemain (pembekal) berbanding hanya dua pemain saja dipilih ketika ini.

“Dalam soal menjenamakan semula KR1M, kami tidak obses dengan penjenamaan, sebaliknya kami mahu KR1M berdaya saing, bila rakyat hendak beli ia mencukupi dan harganya munasabah,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan tambahan Ahli Dewan Negara, Senator Datuk Suhaimi Abdullah yang bertanya apakah nasib KR1M selepas Pakatan Harapan (PH) menjadi kerajaan.

Terdahulu, Saifuddin berkata, program fasa pertama KR1M disifatkan gagal akibat beberapa faktor seperti harga barang dijual lebih mahal berbanding kedai lain, campur tangan politik, lokasi kedai yang tidak strategik dan tidak mendapat perhatian masyarakat.

Beliau turut mengesahkan KR1M masih wujud namun pengendali bertindak menurunkan papan tanda kedai selepas berlaku perubahan kerajaan dalam negara.

Katanya, sebanyak 51 KR1M 2.0 beroperasi ketika ini di seluruh negara.

Sumber BH