Siasatan isu perkahwinan budak 11 tahun selesai

Siasatan isu perkahwinan budak 11 tahun selesai - Salam/Hi sahabat VHarian, Dalam video/artikel kali ini bertajuk Siasatan isu perkahwinan budak 11 tahun selesai, kami telah menyediakan konten ini dengan baik untuk anda tonton atau baca dan ambil informasi melaluinya. Semoga isi perkongsian Info Semasa, yang kami kongsikan ini dapat anda fahami. Baiklah, selamat menonton/membaca artikel di bawah. Sekiranya tidak faham, boleh scroll ke bawah untuk terus lihat video/artikel berkenaan.

Tajuk : Siasatan isu perkahwinan budak 11 tahun selesai
Link Artikel/Video : Siasatan isu perkahwinan budak 11 tahun selesai

Baca juga


Siasatan isu perkahwinan budak 11 tahun selesai


KOTA BHARU - Siasatan kes seorang lelaki 41 tahun menikahi seorang budak perempuan berusia 11 tahun di Sungai Golok, Selatan Thailand pada 18 Jun lepas sudah selesai, kata Ketua Pendakwa Syarie Kelantan, Zaini Sulaiman.

Beliau berkata, pihaknya menerima laporan tersebut daripada pihak berkuasa berkaitan semalam dan akan menelitinya sebelum mengambil sebarang tindakan lanjut.

"Berdasarkan siasatan awal, kanak-kanak itu bukan menjadi mangsa keganasan seksual dan perkahwinan pasangan ini juga tidak dibekalkan sijil nikah oleh Majlis Agama Islam Narathiwat.

Saya perlu teliti terlebih dahulu laporan tersebut sebelum pendakwaan dilakukan," katanya ketika ditemui pada Majlis Aidilfitri di Balai Islam Lundang di sini hari ini.

Katanya, pihaknya perlu mengambil kira pandangan syarak selain perundangan negara ini berkaitan kes berkenaan. - Bernama

Sumber Kosmo